Ford Focus se v druhé generaci vydařil


Pozitivními změnami prošel i interiér, především se přiblížil propracovaným vozům německé výroby a levné plasty nahradil jiný, modernější a více útulný materiál. Posezení na pohodlných sedadlech je příjemné i na delších cestách, dostatku místa pro nohy neubírá ani prostorný zavazadelník. Ten u kombíku zaujímá 475 litrů, u hatchbacku 385 litrů, nejčastější model – čtyřdveřový sedan pojme 526 litrů, což je poměrně hodně.
značka fockus
Co se týče jízdních vlastností, těm nelze vytknout téměř nic. Pouze u větších kilometrových náběhů se mohou objevit potíže s vůlí zadní nápravy, a to se na kvalitě jízdy projeví poměrně výrazně. Řazení je velice přesné, až překvapivě, vůz navíc prošel technickou změnou na podvozku, který je tentokrát měkčí, a jízda je tím pádem komfortnější. Příliš tvrdý podvozek byl vytýkán první řadě Focusu docela často.

Optimální motorizace o výkonu 100 koní

Vůz je dobře čitelný při běžném provozu i při sportovnějším stylu jízdy, optimální motorizací je 1.6 16V s výkonem 100 koní (74 kW). Ve slabším provedení motoru o výkonu 59 kW pracuje šestnáctiventilový motor také obstojně. Jiné benzínové motorizace se na našem trhu příliš nevyskytují, tedy Ti-VCT 85 kW, dvoulitrový motor 107 kW, nebo 1,8 litrový s výkonem 92 kW.
starý ford

Pozor na turbodiesel 1.6 TDCi

Co se týče dieselů, vhodnější je motor o výkonu 81 kW nebo 100 kW o obsahu 2 litry, anebo stroj 1,8 TDCi o výkonu 85 kW. Mohou tu však nastat problémy se vstřikováním paliva, které se nejvíce projevují u motoru 1.6 TDCi o výkonu 66 kW nebo 80 kW. Tento motor se navíc nedoporučuje kvůli potížím s EGR ventilem, v souvislosti s praskajícími hadicemi u režimu turbo, a z důvodu častých úniků oleje. Výrobce podcenil u těchto motorů také ucpávání sítka u mazání turbodmychadla, a to velmi často odchází, což představuje nákladné servisní zásahy.
nový ford
Častými závadám u druhé generace Focusu mohou být vadné dvouhmotové setrvačníky, vadné snímače polohy pedálu plynu, nebo zasekávající se zámek kapoty motoru. I přesto jsou však tyto vozy řazeny do kategorie nadprůměrně spolehlivých.